دلوکستین (سیمبالتا) مهار افسردگی

– دلوکستین (سیمبالتا)چیست: 

-داروی دلوکستین(Duloxetin)  یا سیمبالتا (Cymbalta)  که از طریق  افزایش “سروتونین” و “نور اپی نفرین” در  مغز اثر می کند ،داروی نسبتا جدیدی است که بخاطر این تاثیر ِ دوگانه (سروتونین + نور اپی نفرین) سودمندی بالاتر و عوارض کمتری نسبت به داروهای قدیمی تر ِ ضد افسردگی دارد .این دارو میتواند با افسردگی های مزمن و  قوی که به سایر داروها مقاوم و سرکش بوده اند جدال کند و شادی و نشاط را برای فرد مبتلا به همراه آورد.علاوه بر این خاصیت نشاط آوری،یک تاثیر ِ ویژه ی این دارو از  بین بردن دردهای عصبی مزمن در آرتروزها ،دردهای عصبی،کمردردها و دردهای بیماران دیابتی می باشد.cymbalta-box

– موارد مصرف دلوکستین (سیمبالتا): 
این دارو در موارد زیر و صرفا با تجویز پزشک متخصص قابل مصرف می‌باشد:

۱- اختلال افسردگی ماژور (major depressive disorder)

۲- اختلال اضطراب منتشر (generalized anxiety disirder)

۳- اختلالات سیستم اعصاب حسی در بیماران دیابتی (diabetic peripheral neuropathy)

۴- فیبرومیالژیا (fibromyalgia)

۵- استئو آرتریت (osteoarthritis)IMG_20160813_151434

۶- کمردرد

۷- دردهای مزمن (choronic pain disorder)

۸- در خانمهایی که در کنترل ادرار خود مشکل دارند ( stress urinary incontinence)این دارو از طریق تقویت اسفنکتر ادرار  این اختلال را درمان می کند.که برای این اختلال این دارو دارویی با اسم (Yentreve)در بعضی کشورها موجود است.

– منع مصرف دلوکستین (سیمبالتا):

۱- صرفا با خواندن این مطلب یا مطالب مشابه در اینترنت دچار احساس کاذب “خود پزشک پنداری” نشوید و شروع به خوردن این دارو نکنید همچنین سرخود دارویی که برای خودتان موثر بوده  است را به دیگران توصیه نکنید.این کار عواقب خطرناک و غیر قابل پیش بینی دارد.

۲- وجود بیماری گلوکوم (فشار بالای داخل چشم= آب سیاه)

۳-مصرف همزمان با داروهای ضدافسردگی مهار کننده ی مونوآمین اکسیداز(MAOi) مانند فنلزین-ترانیل سیپرومین -سلژیلین -ایزوکربوکسازید

۴-مصرف همزمان با تیوریدازین

۵- فشارخون بالا

۶- فاز سرخوشی (مانیا) در بیماران دو قطبی

۷- سه ماه اول حاملگی

۸- شیردهی

۹- نارسایی کبدی

۱۰- نارسایی کلیوی

۱۱- بیماری صرع

۱۲- اختلالات انعقادی

۱۳- در کسانیکه مستعد سو مصرف مواد هستند

۱۴-توجه : گاهی در بیماران زیر  بیست و چهار سال در دوهفته ی اول مصرف این دارو افکار ناگهانی خودکشی گزارش شده است.پس اطرافیان باید این نشانه ها را تحت نظر بگیرند و به پزشک خود گزارش بدهند:تغییر و نوسان خلق -تحریک پذیری-عصبانی شدن- دیر به خواب رفتن -اضطراب و سرآسیمگی -خصومت بی دلیل -پرفعالیتی.

۱۵- آلرژی

۱۶-مصرف همزمان با الکل(بالا رفتن احتمال صدمه به کبد)

۱۷-مصرف همزمان دلوکستین با مسکن ها(آسپیرین -بروفن -سلکسیب -دیکلوفناک -ناپروکسن و غیره)ممکن است منجر به کبودی زیر پوست بعلت اختلال در انعقاد خون گردد.

– اسامی تجاری:

نام ژنریک:

Duloxetin

_اسم تجاری  

Cymbalta

-irenka

IMG_20160813_151757
– دوزاژ و نحوه ی مصرف دلوکستین (سیمبالتا):

۱-این قرص در دوزهای  ۲۰ ، ۳۰و ۶۰ میلی گرمی موجود است که صرفا با نسخهٔ پزشک قابل تهیه می‌باشد.

۲-حداکثر دوز درمانی آن  ۶۰ میلی گرم است  که بهتر است جهت کاهش عوارضی مانند تهوع در دو دوز  ۳۰ میلی گرمی(یکی صبح-یکی عصر) مصرف گردد.

۳-دوز شروع بهتر است بیش از  ۲۰میلی گرم نباشد چرا که منجر به تهوع شدید می گردد.

۴-اگر یک وعده از قرص را فراموش کردید می‌توانید آن را بمحض اینکه متوجه شدید مصرف کنید ولی اگر تقریبا چند ساعتی بیشتر به مصرف وعدهٔ بعدی نمانده است این کار را نکنید و فقط قرص وعدهٔ بعدی را بخورید. در هر صورت از دوبرابر کردن قرص برای جبران وعدهٔ فراموش شده اجتناب کنید.

۵-قرص را در دمای معمولی اتاق و دور از رطوبت و نور نگه دارید.

۶-خیلی خیلی مراقب باشید که بچه‌های کوچک دستشان به این قرص و سایر قرصهای اعصاب نرسد.

۷-لیست همه ی داروها حتی ویتامینهای مصرفی خودتان را به پزشکتان اطلاع دهید.

۸- دوز بالای ۶۰ میلی گرمی در روز یعنی تا ۱۲۰ میلی گرم هم میتوان مصرف کرد ولی بعید است سودمندی و تاثیر بیشتری داشته باشد.

۹- این دارو بصورت کپسولهایی تهیه شده است که محتویات خود را بصورت آهسته آهسته(DELAYED RELEASE) آزاد میکند تا بدینوسیله از ایجاد حس تهوع جلوگیری شود.

۱۰-اگر احساس کرده اید که با مصرف این دارو حالتان خوب شده است آن را ناگهانی قطع نکنید چون دچار عوارض ترک ناگهانی خواهید شد که علایمش اینهاست:اضطراب – تهوع- بیخوابی – تحریک پذیری.

۱۱-این قرص  فشار خون سیستولیک شما را از۱۲۰ به ۱۲۲  و فشار خون دیاستولیک شما را از   ۸۰ به ۸۰/۵  افزایش می دهد. پس  به پزشک داخلی  ِ خود این مطلب را یادآوری کنید.همچنین این دارو قند خون را هم اندکی بالا می برد.

– نکات مهم در مصرف دلوکستین (سیمبالتا): 

۱-اگر دچار آلرژی شُدید این قرص را مصرف نکنید. علایم آلرژی می‌تواند این‌ها باشد: سرفه، تنگی نفس، خس خس سینه، ورم کردن لب یا زبان یا صورت، ورم کردن گلو، خارش و قرمزی و دون دون شدن پوست، کهیر در هر نقطه از پوست.

۲-موقع نشست و برخاست از حالت خوابیده یا نشسته به حالت ایستاده،یکدفعه از جای خود برنخیزید چون ممکن است بعلت افت فشار خون لحظه ای،دچار سقوط و شکستگی اندامها یا سر بشوید.

۳- نیمه عمر این دارو ۱۲  ساعت است و بهتر است در دو نوبت مصرف شود تا عوارض کمتر شوند.خالی بودن شکم باعث افزایش جذب این دارو میگردد.

۴- این قرص ممکن است ۴ هفته طول بکشد تا اثرات خوبش را نشان بدهد پس لطفا زود قضاوت نکرده و دارو را تا آنموقع قطع نکنید.قطع ناگهانی خودش ایجاد کننده ی حالات ناخوشایندی مانند   اضطراب – تهوع-بیخوابی و تحریک پذیری  خواهد شد.

۵- از انجام رانندگی یا کارهای ریزی که مستلزم دقت می باشد،در روزهای اولِ مصرف دارو اجتناب کنید.

عوارض دلوکستین (سیمبالتا): 

۱-عوارض خفیف و گذرا:
این عوارض یا خودشان بتدریج برطرف می‌شوند و یا با یک تجویز دیگر بسرعت قابل رفع هستند.بنابرین وقوعِ آن‌ها مجوزی برای قطعِ آن‌ها نیست و شما فقط باید با پزشکتان تماس بگیرید:

-یبوست یا اسهال – تهوع -گیجی -خشکی دهان  -خواب آلودگی -مشکل در بخواب رفتن-خستگی – کاهش اشتها -افت فشار خون در لحظه ی ایستادن (سرگیجه).

-بیشترین عارضه ی  دلوکستین تهوع است که در خیلی از موارد موجب قطع دارو توسط مصرف کننده می شود.بنابراین بهتر است پزشک معالج ِ شما جهت پیشگیری،از همان ابتدا داروی ضد تهوع نیز تجویز نماید.

۲- عوارض جدی:

احتمال بروز این عوارض کم است فقط باید نسبت به بُروز آنها هوشیار باشید و سریعا به بیمارستان مراجعه نمایید:
-مشکلات کبدی:که با علایم خارش -خستگی مفرط-فقدان اشتها -ادرار تیره -زردی -درد بالای معده – تهوع،خود را نشان می دهد.

-واکنش در سیستم عصبی مرکزی که با علایم:سفتی عضلات – تعریق – گیجی -ضربان تند یا نامنظم قلب -لرزش و تب بالا خود را نشان می دهد.

-علایم ازدیاد بیش از حد سروتونین در بدن  بصورتِ :تب – توهم – سرآسیمگی -افزایش رفلکسهای بدن -استفراغ -اسهال – فقدان هماهنگی عضلات – از هوش رفتن،نمایان می شود.

-توجه:در صورت خوردن تعداد زیاد قرص و مسمومیت با آن( چه اشتباهی و چه به قصد آسیب زدن به خود ) فورا فرد مبتلا را به مرکز درمان مسمومیتهای دارویی (در تهران بیمارستان لقمان ) برسانید.

رهنمودهای کلی در مصرف داروهای اعصاب:
۱– توجه داشته باشید که تمام داروهای روانپزشکی فقط بنابر تشخیص یک روانپزشک که از مکانیسم اثر آن‌ها و از نحوهٔ تعامل نروترانسمیتر‌ها و رسپتور‌ها در سلولهای عصبی آگاهیِ کامل داشته و برآن‌ها مسلط است قابل تجویز است و مصرف خودسرانهٔ دارو‌ها آن هم فقط با کسبِ اطلاعات سَرسَری از صفحات اینترنتی و یا توصیه‌های ناقصِ دانشجویی و یا با الگو گرفتن از نسخهٔ سایر بیماران و تهیه آن‌ها از مراکز غیر مجاز خیابانی، بسیار خطرناک است و عواقب آن قابل پیش بینی نیست.IMG_20160805_153636

۲-همچنین در جریان باشید که سود و زیان یک دارو را باید در مقایسه با یکدیگر بسنجید و به صرف وجود یک عارضهٔ کوتاه مدت، خودتان را به اشتباه از مصرف دارویی که می‌تواند سرنوشت خلق و رفتار و شخصیت شما را به سمت یک زندگی سالم و پر از آرامش سوق دهد، محروم نکنید.

نویسنده: دکتر پرویز علی وردی (روانپزشک)
-وبسایت:  www.draliverdi.com 

-تلفن وقت دهی ۸۸۵۵۶۹۴۶( از مشاوره یا پاسخ از طریق تلفن معذوریم) 

-پی نوشت: کپی برداری و حذف نام نویسنده عملی غیر اخلاقی بوده و درشان یک انسان فرهیخته نیست.

30 Comments

  1. سلام آقای دکتر
    بعد از مصرف این قرص دچار اضافه وزن زیاد شده ام.بعد از خوردن غذا یا نوشیدنی زیاد احساس.می کنم بالای شکمم باد میکنه.اخیر حس می کنم تو مهره های کمرم یه درد خفیفی دارم.این مشکل مهره های کمرم میتونه بعلت عوارض و اضافه وزن شکم باشه؟

  2. سلام اقای دکتر، میخواستم بپرسم که این دارو به درمان استرس و اضطراب کمک میکنه یا اینکه مثل پروپرانول فقط علائمش رو کنترل میکنه؟ مرسی

  3. با سلام
    اقای دکتر من تقریبا سه روزه که مصرف دلوکستین رو شروع کردم و یک حالتیه که حس میکنم “چشم راستم درد میگیره” و یکم “چشمام تار شده”، اینا فکر میکنم مال این قرصه، ایا باید این علائم رو جدی بگیرم یا خوب میشه؟
    مکمل “مولتی ویتامین فارماتون” مشکلی نداره باهاش مصرف کنم؟
    و سوال اخرم اینکه مصرف “کافئین ها” برای بیدار موندنم در دوره ای تحت درمان این قرص هستم مشکلی نداره؟
    با تشکر

  4. با سلام و احترام
    دکتر، بنده ۴ ماهی هست که وسط خواب شبم بیدار میشم و به همین دلیل خستگی و خواب آلودگی در طول روز منو بسیار اذیت میکنه. در کل فرد مضطرب و استرسی ای هستم. به روانپزشک مراجعه کردم و ایشون به من دلوکستین ٢٠ بصورت کپسولی با نحوه مصرف هفته اول ١ عدد صبح و هفته های بعد یکی صبح و یکی شب تجویز کرده اند. من هنوز مصرف رو شروع نکردم چون در دوران مطالعه کنکور هستم و میترسم با مصرفش خواب الودگیم بیشتر بشه و نتونم درس بخوام. میخواستم نظر شمارو بدونم که ایا با مصرف این دارو خواب شب من درست میشه و خواب الودگی در طول روز من بهتر میشه؟
    با تشکر فراوان

    • فکر نمیکنم با این قرص خوابتون درست بشه
      ولی اضطرابتون خوب میشه
      و اگر اضطرابتون خوب بشه احتمال قوی خوابتون هم ممکنه خوب بشه

  5. سلام
    فقط قصد داشتم از آقای دکتر تشکر کنم
    شاید روزی حضوری مزاحمشون شدم

    من ۳۵ سالمه و سال‌هاست دچار وسواس فکری هستم که باعث اضطراب و افسردگی من شده
    البته سال‌ها خوب هستم و در اثر فشارهای کاری مستعد میشم که ناگهان به یک اتفاق حساس بشم.

    امیدوارم پزشکان خوبی مثل شما همیشه تندرست و موفق باشند.
    با تشکر

  6. Sسلام دکتر
    بنده زیر نظر پزشک سرترالین مصرف میکنم البته دکتر آسنترا رو گفت ولی هزینش زیاد شد سرترالین سبحان گرفتم ولی سبحان هم کمیاب شده و حکیم یا تهران دارو فقط تو شهر من موجوده
    فرقی ندارن؟موقتی آسنترا رو بخورم تا سبحان پیدا بشه؟

    ممنون

  7. سلام آقای دکتر
    من بعد از هشت ماه مصرف سیمبالتای ۶۰ برای اضطراب فراگیر و گرفتن نتیجه بسیار مطلوب,تصمیم به قطع تدریجی قرص دارم.سیمبالتا علیرغم تاثیرگذاری بسیار خوب عوارض جانبی و نکات منفی هم به همراه داشته از جمله:افزایش وزن زیاد, کاهش توان جنسی و مشکل در نعوظ,تاحدودی خواب آلودگی های روزانه و همچنین هزینه نسبتا بالای نسخه خارجی آن.
    این ترس رو دارم که بعد از قطع دارو اضطراب قیبلی ام برگردد (که اصلا دوست ندارم اون علایم آذاردهنده رو مجددا تجربه کنم) چه گزینه جایگزینی مناسب خواهد بود؟ باز شروع به ادامه مصرف سیمبالتا؟
    چون عوارض جنسی و مشکل اضافه وزن وضعیت جسمانی بدنم رو از فرم خلرج میکنه با ادامه وضع موجود و یه جورایی مصرف طولانی مدتش سخته.
    البته ذکر اینته لازم است که تمام سعی ام رو می کنم بعد از قطع,سبک زندگس سالم,تغذیه,ورزش,خواب ,مدیتیشن و آرام سازی و سایر متدهای روانشناختی رو برای حفظ شرایط مطلوب به کار بگیرم.

    ممنون از شما

  8. خیلی ممنون دکتر جان ، یعنی این داروها بر مقدار هورمون ها موثر نیست ؟ یعنی مثلا هورمون تستسترون رو کاهش بده ؟ همانطور که قبل گفتم داروهام ٣٠ میلی گرم دولوکستین صبح ها و شب ها لورازپام ٢ و دپاکین ۵٠٠ و ونلافاکسین ٣٧/۵ مصرف میکنم ، دکتر معالجم گفت ممکنه دوز دارو هارو بالا ببرم. تشکر از توجه شما

  9. سلام دکتر جان خسته نباشید، من حدود ١ هفته هست که از کپسول ٣٠ میلی گرم دولوکستین در صبح ها استفاده میکنم ، در طول این مدت مو های بدنم و حتی مژه ها و ابرو هم شروع به ریختن کردن ، کاهش میل جنسی و اختلالات جنسی هم داشتم ، این دارو باعث افزایش سطح پرولاکتین خون میشه ؟ شب ها هم یک دپاکین ۵٠٠ و لورازپام ٢ و یک ونلافاکسین ٣٧/۵ مصرف میکنم. تشکر

    • نه کاهش میل جنسی بخاطر سروتونینه چون شما داری همزمان دو تا دارو با اثر مشابه میخوری(دلوکستین و ونلافاکسین)

  10. سلام آقای دکتر
    من ۲۶ سال دارم.
    حدود یه سال بود که بطور متداوم تنش و انقباض و علایم اضطرابی شدید رو تجربه می کردم و بعد از آزمایشات مختفی که انجامداده بودم، نهایتا با ارجاع به متخصص اعصاب و روان و بنابرتشخصی متخصص، مشخص شد که اضطراب فراگیر دارم.الان حدود ۱۰ ماهه که دلوکستین نسخه ۶۰ خارجی مصرف می کنم و حالم خیلی خوبه.هرجند که یه سری عوارض مت اضاقه وزن و…داشتم ولی شرایط کلی ام مطلوبه.
    حالا میخام بصورت تدریجی مصرفش رو کاهش بدم اما ترس شدیدی از بازگشت علایم بعد از قطع مصرف دارم.به نظر شما و طبق تجربه خود شما تا چه حد امکان برکشت علایم وجود دارد؟

    • بخشی از کسانیکه اضطراب منتشر دارن نیاز به درمان همیشگی دارن ولی امیدوارم شما جزو کسانی باشید که جواب همیشگی بگیرید
      جواب همیشگی گرفتن مستلزم اینه که شما از فنون روانشناختی هم استفاده کنید

  11. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر علی وردی
    من در کشور آلمان زندگی میکنم ولی متاسفانه دسترسی به روانپزشک هم زبان ندارم. یکی از پزشکان تیم روانپزشکی تشخیص شیزوفرنی و دیگری تشخیص دو قطبی و دیگری تشخیص افسردگی شدید داده. متاسفانه روز به روز حالم بدتر میشه . یکی از پزشکان داروی Opipraram50 رو تجویز کرده. تقریبا ۱۰ روزه که قبل از خواب مصرف میکنم و دیگری قرص Duloxetin تجویز کرده که باید از فردا صبح شروع به مصرف کنم. لطفا راهنمایی کنید مصرف همزمان این دو دارو مشکل ساز تست یا نه؟ در ضمن از نظر کبد و کلیه سالم هستم.
    با تشکر

    • نه مشکل ساز نیست جز اینکه حواستون باشه عارضه ی گیجی و خواب الودگی ناشی از تجویز توامان دارو. زیاد نباشه
      و دیگه اینکه اگر واقعا دو قطبی یا اسکیزوفرنی مطرح باشه،داروهای ضدافسردگی میتونن موجب ایجاد شیدایی و یا تشدی روانپریشی بشن

  12. سلام اقای دکتر خواهر من یک ماه بدلیل درد استخون ها دلوکسین ۳۰ مصرف کرد البته دکتر تجویز کرد بعد یکماه بدلیل عوارض زیاد قطع کرد و الان سه چهار روزه که ریزش مو- تکرر ادرار – سرگیجه – سردرد و .. داره
    سوالم اینجاست به مرور این عوارض هم از بین میره و یا ممکنه عوارض قطع بمونه؟

  13. با عرض سلام خدمت دکتر عزیز
    دکتر من مشکل اضطراب فراگیر دارم همره با وسواس فکری سابقه حملات پانیک سابقه ۱۲ سال مصرف داروهای مختلف دارم الان سرترالین-پروپرانول-بوسپیرون-نورتریپتیلین-پرگابالین- ریسپریدون مصرف می کنم
    الان وسواس فکریم و حملات پانیک با سرترالین بهتر شده ولی هنوز اضطرابم خوب نشده اضطراب زیاد دارم
    دکتر گفته سرترالین به تدریج قطع کنم و جاش دولکستین بخورم پرفنازین هم اضافه کنم بخورم بوسپیرون و ریسپریدون قطع کنم بقیه دارو هام مثل سابق بخورم
    احتمالش هست با این تغییرات دوباره وسواس فکریم زیاد بشه؟

  14. سلام آقای دکتر. .
    یه مدت به علت نخوابیدن و شب بیداریهای کنکورم سردردهای زیادی رو تحمل کردم و این اواخر احساس کردم گوشم ترشح داره و با یک استخر رفتن و دو روز بعد “وزوز گوش ” اومد به سرغم .
    همه جا رفتم گفتن آقا گوش شما هیچ مشکلی ناره و عفونت هم نداره … تا نهایت یکی از دکترها گفت این تا آخر عمر باهاته و دست به دامن خدا شو …. از نظر روحی نابود شده بودم همون لحظه …
    سه ماهی گذشت و درس خوندن های من به روزی ۱۷-۱۸ ساعت رسید … به طوری که میخواستم بخوابم درد شدیدی رو همیشه پشت سرم سرم احساس میکردم و میخوابیدم … متاسفانه تغیرات شدیدی هم در ساعت فیزییولوژی بدنم هم دارم و مدام هر ده دوهزده روز ریتم شب و روز خوابم عوض میشه …. دیگه نتونستم از سردرد تحمل کنم رفتم پرشک ..
    سیتالوپرام و ریسپیریدون تجویز کردن … به یک هفته نکشید که کل سیستمم به هم خورد .. چهار شبانه روز خواب به چشمم نرفته بود … نمیتونستم غذا بخورم و افکار منفی هم که جای خودش …. یکی از دوستان گفت برو اصفهان پزشکش خوبه … اورژانسی با هواپیما رفتم و اون گفت ” علایم میگرن خفیفه ” و دپاکین و نورتریپتلین و پروپرانول ۲۰ تجویز کرد …. معجزه کرده بود برام … اصلا دیگه یردردم به حساب نمی یومد و مدام تاکید کرد که حتما بعد از مصرف این ۳ ماه ، یه نسخه دیگه از داروها باید بخرم و مصرف کنم .
    من مصرف دوم رو خودسرانه قطع کردم ( ۶ ماه پیش ) و دیگه ادامه ندادم … الان هم سردرد زیادی ندارم … اما وقتی دو ساعت کتاب مبخونم یا اینکه چند ثانیه گردنمو به این طرف و اونطرف میپرخونم درد جزئی میزنه به سرم و اگه استراحت ندم به گردنم گردن دردم شدید میشه ….
    امروز رفتم متخصص مغر و اعصاب …. برام دلوکسین ۳۰ و گاباپنتین ۱۰۰ تجویز کرده …. تصور نمیکردم که اینا هم داروهای افسردگی باشن تا زدم اینترنت …. دلم یهویی ریخت …
    خیلی میترسم … بلایی که ریسپریدون و سیتالوپرام سرم آورد رو تا ابد فراموش نمیکنم … از بیخوابی خیلی میترسم …. الان خوابم خیلی خوبه و کیفیتش هم رضایت بخشه …. ( علت اینکه دپاکین رو هم قطع کردم این بود که بی جهت از تو خواب می پریدم و احساس کردم یه سیاهی همیشه تو اتاقمه …. و مصرف اونو ادامه ندادم …

    در حالت عادی اصلا هیچ سردردی ندارم اما همینکه دو سه ساعت سرم گرم بشه اون سردرد لعنطی که میدونم با سردردهای دیگه فرق داره می یاد سراغم …. مخصوصاً زمانی که سرم پائینه و کمی گردنم خم میشه موقع مطالعه …

    مرسی … ببخشید که طولانی بود.

    • بنظرم همون نسخه ی اصفهان برات مناسبتره حتی یکدونه شون…مثلا روزی یکدونه فقط پرانول بخور…در ضمن بخودت ویتامین هم برسون….ضمن اینکه روش مطالعه تو عوض کن،خب هر ادم سالمی سه ساعت سرش پایین باشه و ماه ها اینجوری زندگی کنه یه بلایی سرش میاد…پوزیشنتو دایم باید عوض کنی…سبک زندگیت ایراد داشته و به بدنت فشار اوردی حالا میخوای با قرص خوبش کنی،تحرکت کمه

      • ممنونم .. بله حق با شماست …..
        ویتامین D بدنم ۱۶ هستش و یک مدته دارم قرص میخورم و تیروئیدم هم کم کاره …. ۱۰ و اونم دارم قرص میخورم ….

        حتماً در اولین فرصت میرم اصفهان و این داروها رو هم نشونش میدم …..
        آقای دکتر … واقعاً منم همین حسو داشتم ولی نگران این بودم که خودسرانه مصرف نکنم … وقتی پروپرانول میخورم پشت سرم خیلی سبک میشه … چون هیچ موقع نمیتونم رو به بالا روی متکا بخوابم … نه اینکه نتونم بلکه اذیت میشم و پشت سرم خیلی سنگین میشه و مجبورم به طرفی غل بخورم و وقتی این قرص رو میخورم … احساس سبکی پشت جمجمه میکنم و خودم تعجب میکنم و تا چند دقیقه انگار آزاد و رها از تموم دردا هستم ……

        ممنونم از شما … خیلی امیدوارم کردی …. خیر ببینی ….
        نمیدونم چطور تشکر کنم .
        از پاسخگویی سریع و صریحتون هم ممنونم …

Comments are closed.