34 Comments

  1. سلام آقای دکتر، وقت به خیر؛
    در بزرگسالان مبتلا به نقص توجه و تمرکز یا ADD داروی متیل فنیدیت چند روز باید مصرف بشه تا تمرکز شخص مثل افراد عادی بشه؟ منظورم اینه که با خوردن اولین قرص ریتالین باید نسبت به قبل بهبودی قابل توجهی در تمرکز ایجاد بشه یا زمان می بره؟ ممنون از پاسخگوییتون

    • نه این قرص درمان کننده نیست و فقط همون چندساعتی که میخورید اثر داره و تمرکزتون رو خوب میکنه تا مطلبی که میخونید رو یاد بگیرید

  2. سلام آقای دکتر آیا مصرف روزانه ۲۰۰میل آسنترا، ۱میل ریسپریدون و ۵ میل ریتالین با هم تداخل داره؟ تا حالا آسنترا و ریسپریدون میخوردم مشکلی نبوده جدیدا متیل فنیدیت هم اضافه شده خواستم ببینم مشکلی ایجاد نمی کنه؟

  3. سلام
    آقای دکتر بنده به دلیل یه مدت استرس و فکر زیاد و غصه درونی دچار افسردگی خفیف شدم و بعد چند روز جاهای مختلف بدنم و بیشتر رویه سینه چپ و بازو و پشت کتف و گردن تیر کشیدن و مثل برق گرفتگی لحظه ای دارم کار قلب تست ورزش رفتم گفتند هیچ مشکل قلبی نداری و عصبی هست دکتر مغز و اعصاب چند هفته پیش رفتم و کف پام را تحریک و تست کرد و قرص سرترالین ۵۰ روزی نصف بعد صبحانه و رهاکین ۲۰۰ شبها بهم داده ولی تیر کشیدن ها هنوز تموم نشده پریروزم یه ثانیه تویه سرم احساس برق زدگی کردم حس بدی بهم میده افسردگی و غصه و دیگه اصلا ندارم و حل شده مساله میشه بفرمائید بیماری من چیه و این تیر کشیدن ها و برق گرفتگی ها تا کی هست و رهاکین را برا چی دادند از خود دکتر سوال کردم جواب بهم ندادند یه جورایی نگرانم کرده

  4. سلام اقای دکتر
    طریقه ی جایگزین کردن سیتالوپرام ۲۰ به جای سرترالین ۵۰ رو میخواستم بدونم؟؟ سیتالوپرام بیشتر از سرترالین بهم میسازه و حالمو و فکرمو بهتر میکنه.واسه من سیتالوپرام بهتر از سرترالینه چون امتحان کردم قبلا میدونم. لطفا طریقه ی جایگزینیشو بگین؟ در ضمن یکععد دولوکستین ۲۰ هم مصرف میکنم.
    مرسی.

    • اولی رو نصف میکنید تا یکهفته بعد قطع میکنید
      همزمان دومی رو نصف شروع میکنید تا یکهفته بعد کاملش میکنید

  5. سلام آقای دکتر
    من حدودا چهار ماهه سرترالین با دوز ۱۰۰ میلی گرم استفاده میکنم.دو ماهه صدای دائمی زنگ در گوش چپم احساس میکنم متخصص گوش حلق بینی و شنوایی سنج رفتم گفتن مشکلی نداری متخصص اعصاب و روان رفتم بهم کلونازپام و ایمی پرامین و رهاکین دادن یک ماه خوردم ولی خوب نشدم.ممکنه تنیتوس من از سرترالین باشه؟از مراجعین شما کسی بوده که با اس اس آر آی دچار تنیتوس بشه؟خواهش میکنم جواب بدید آقای دکتر این صدا داره دیوونم میکنه خیلی عصبانی و افسرده شدم.باتشکر از زحمات شما

  6. ببخشید، با مصرف اولین نوبت سرترالین حالا به غیر از عصبی بودن، کمی سردرد و کمی لرزش بدن دارم. این عوارض سرترالین موقتی اند؟ با تشکر.

    • سلام اقای دکتر به خاطر افتادگی پلک و تشخیص احتماا میاستنی گراو اسنترا۵۰ از روزی ۱/۴ و هالو پریدول ۰/۵ شبی ۱/۴ شروع شده روز چهارم ک استفاده کردم شبش یک طرف صورتم بی حس شد و پلکم ورم کرد الان هنوز هم یک طرف لبم کرخته چکار باید بکنم؟

  7. با عرض سلام. اقای دکتر به مدت دو ماه دوز ۵۰ اسنترا که مصرف میکردم بهبودی انچنان حاصل نشد و با مراجعه مجدد به دکتر تصمیم به افزایش دوز گرفتیم که به ۱۰۰ میل. الان چند شبه که همش ساعت ۴-۵ بیدار میشم بعد هرکاری میکنم خوابم نمیبره، آیا این اتفاق مقطعی رخ میده و به مرور از بین میره یا اینکه کلا همیشه این عارضه در هنگام مصرف هست؟

  8. سلام آقای دکتر. لطفآ پاسخ مرا بدهید. من مبتلا به اسکیزوفرنی بوده و از زمان ابتلا به این بیماری علایق خودم رو از دست دادم. انگیزه ندارم. و اراده ام بسیار ضعیف است. حتی با وجود مصرف برخی داروهای ضد افسردگی و شاد و خوشحال بودن باز هم تنبل و سست اراده هستم. آیا این بخاطر افسردگی است؟ افسردگی ماژور؟ آیا با دارو مشکل من برطرف میشود؟ با تشکر.

  9. سلژیلین منو شاد کرده بود اما اثری رو اراده و علاقه اگه داشت هم خیلی ناچیز بود. با تشکر از شما دکتر گرامی

  10. سلام
    اقای دکتر دکتر اعصاب و روان برای بنده اسنترا ۱۰۰ تجویز کرده اند. من ۲-۳ ماه دیگه کنکور دارم. آیا مثلا در روز کنکورم که بعد صبحانه اسنترا ۱۰۰ بخورم تاثیری منفی نمیذاره؟ یا اصن در این مدت تاثیر منفی نمیذاره؟
    مرسی

  11. با عرض سلام خدمت اقای دکتر عزیز و گرانقدر
    دکترم گفته بودند سرترالین ۱۰۰ بخورید اما من چند ماهه رو ۵۰ ام و گفتم عوارض داره زیادش نکردم و به همین دلیله که شاید رو من اثر انچنانی نداشته.
    جناب دکتر ایا در مورد داروهایی مثل سرترالین و یا هر داروی دیگه ای این گفته که نیازه دوز دارو در بدن فرد به حدی برسه تا از سد مغزی عبور کنه و تاثیر خودش رو بذاره درسته؟

    • مدت زمان درمان اهمیتش از دوز بیشتره.یعنی با همین دوز ۵۰ بمدت کافی و بدون قطع زود هنگام بهتر میشه نتیجه گرفت

  12. سلام اقای دکتر
    من به دلیل اینکه یجورایی تو محیط دانشگاه همش مضطرب بودم رفتم پیش روانپزشک دانشگاهمون و ایشون گفتن وسواس فکری داری ک برای من فلووکسامین و شبا هم چون خوابم اشفته بود گفتن قبل خواب الپرازولام ۰٫۵ رو نصف کن(که میشه ۰٫۲۵ میل) و بخور الان باید از فردا این الپرازولام که از اسفند خوردم رو قطع کنم آیا این نصفه الپرازولام نیم رو هم باید اهسته اهسته کم کنم؟ یا اینکه اصن ذوزی نیست که بخوام نگرانش باشم.

      • سلام من داروهای ضدافسردگی ازیپم، پوکساید ۱۰ ، و استراموکس میخورم و میخوام برای کنکورم درس بخونم ولی متاسفانه دچار خواب آلودگی شدید، به هم خوردن سیکل پریود و علائم دیگه شدم. میخواستم بپرسم آیا خوردن قهوه برای از بین بردن خواب آلودگی با دارو ها تداخل داره؟

  13. سلام
    من مدت زیادی است که از داروهای افسردگی استفاده می کنم اما هیچ کدام تاثیر مثبتی نداشته و دچار عوارض شدید شده ام، در حال حاضر هیچ وقت احساس گرسنگ نمی کنم و بیشتر از ٣ تا ۴ ساعت در روز نمیتوانم بخوابم، از طرفی به دلیل مشکل مالی و ضعیف بودن حافظه و نداشتن توجه و تمرکز توانایی و علاقه ای به رواندرمانی و مشاوره ندارم،آیا میتوان به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کرد یا در غیر این صورت چه کار میتوانم بکنم؟
    با تشکر

    • باید از ترکیب داروهای غیرافسردگی هم برای شما استفاده کنند.با اینکار تاثیر داروهای ضدافسردگی تقویت میشه

    • داروهایی که این حالتهای شمارو خوب کنه اونوقت تاثیر مدافینیل رو از بین میبرند.
      بهرحال دوز کم تری فلوپرازین یا ریسپریدون شاید کمکتون کنه

Comments are closed.