دپاکین فقط داروی ضد تشنج نیست

-متخصصین اعصاب و روان(psychiatrists) ممکن است در نسخه ای که برای مراجع خود می نویسند،داروی دپاکین(DEPAKINE) را هم تجویز کرده باشند و بیمار پس از تهیه آن از داروخانه و خواندن بروشور دارو که در آن  درج شده است که این دارو برای بیماری صرع(=تشنج) مصرف می شود شوکه شوند و به تجویز روانپزشک خود شک کنند و تصور کنند که یا این دارو اشتباهی تجویز شده و یا روانپزشک آنها اساسا در موردشان تشخیص اشتباهی داده است.
-ولی باید توجه داشت که هر دارویی موارد مصرف چندگانه در زیرشاخه های مختلف پزشکی دارد که ممکن است همه ی آنها در بروشور دارو قید نشده باشد و در آنجا صرفا به شایعترین بیماریی که این دارو برای آن به کار می رود اشاره شده باشد .

دپاکین
دپاکین

-بنابرین به تجویز روانپزشک خود اعتماد کنید و در جریان باشید که دپاکین داروی بسیار موثر و کم خطر و امتحان پس داده ای در این موارد است:
۱-خشم انفجاری(Intermittent explosive disorder)

۲- عدم کنترل تکانه(impulse control disorder)
۳-تحریک پذیری – پرخاشگری(aggression)
۴-رفتارها یا تکانه ها ی (=جنسی) غیرقابل کنترل
۵-خلق ادواری( =دوره ای بیش از حد شاد و دوره ای بیش از حد افسرده بودن)
۶- آشفتگی (agitation) و بیقراری های شدید و غیر قابل تحمل
۷-اضطرابهای مزمن  و مقاوم که با داروهای معمول ضد اضطراب کنترل نگردند
۸-اختلال سلوک و رفتار درکودکان(Conduct Disorder)
۹-درمان کمکی در بیش فعالی کودکان(ADHD)
۱۰-درمان کمکی در اختلالات اوتیسم(autistic disorder)
۱۱-درمان کمکی در افسردگی های مزمن یا مقاوم(Treatment-resistant depression )
۱۲- درمان اختلال دو قطبی(BMD)
۱۳-درمان انواع دردهای عصبی(tension headaches)
۱۴- درمان انواع سردردهای میگرنی(migraine headaches)
و موارد بسیار دیگری که ممکن است روانپزشکِ معالج شما  تجویز این دارو را به صلاح شما بداند .

-در صورتی که این داروتوسط متخصص اعصاب و روان(=سایکیاتریست) برای شما تجویز گردیده، اشخاص متفرقه ی پیرامون شما و یا فرد ِ نسخه پیچ داروخانه و حتی متخصصین سایر رشته های پاراکلینیکی  حق اظهار نظر و به شک انداختن شما را ندارند.

دپاکین داروی کنترل رفتار
-ولی اگر شما هرگونه شک و دودلی در مورد این دارو دارید فقط با روانپزشک خود تماس بگیرید تا از علت تجویز این دارو مطلع گردید.خوشبختانه اغلب روانپزشکان در مواقع اورژانس راهی برای تماس با خودشان برای شما در نظر گرفته اند.
-و باز هم خوشبختانه، بر خلاف شایعات و نگرانی های که در مورد این دارو و عوارض آن گفته می شود،در واقعیت این دارو بسیار مفید و کم عارضه بوده و عوارضی مانند ناراحتی کبدی بسیار بسیار نادر بوده اند.البته برای اطمینان بیشتر بهتر است در شش ماه اول مصرف این دارو،آزمایشات کارکرد کبدی(liver function test) بصورت مرتب انجام گیرد و به بیمار در مورد هرگونه آلرژی دارویی – لکه ها و بٍثورات پوستی – زردی(یرقان) و بی اشتهایی و استفراغ ناگهانی – کاهش پلاکت یا گلبولهای سفید خون- پیشاپیش آگاهی داد.هرچند که احتمال این عوارض خیلی کم است و چندان جای نگرانی نیست .
-اما بیشترین عارضه ای که در عمل گریبانگیر مراجعین،مخصوصا خانمهای مصرف کننده ی این دارو بوده است:عارضه ی افزایش وزن و چاقی است که بیش از هر عارضه ی دیگری موجب عدم تمایل آنها به ادامه مصرف دپاکین شده است که برای حل این مشکل هم هر روانپزشکی بنابر تجربه و مهارت بالینی خود تمهیداتی همچون تنظیم دوزاژ دارو-همراهی با داروهای کاهنده ی وزن-توصیه های غذایی و ورزشی را در نظر می گیرد.

– توجه داشته باشید که تمام داروهای روانپزشکی فقط بنابر تشخیص  یک روانپزشک که از مکانیسم اثر آنها و از نحوه ی تعامل نروترانسمیترها و رسپتورها در سلولهای عصبی آگاهی ِ کامل داشته و برآنها مسلط است قابل تجویز است و مصرف خودسرانه ی داروها  آن هم فقط با کسب ِاطلاعات سَرسَری از صفحات اینترنتی و یا توصیه های ناقص ِ دانشجویی  و یا با الگو گرفتن از  نسخه ی سایر بیماران و تهیه آنها از مراکز غیر مجاز خیابانی،بسیار خطرناک بوده و عواقب آن،غیرقابل پیش بینی است.


-همچنین در جریان باشید که سود و زیان دارو را باید در مقایسه با یکدیگر  بسنجید و به صرف وجود یک عارضه ی کوتاه مدت، خودتان را به اشتباه،از مصرف دارویی که می تواند سرنوشت خلق و رفتار و شخصیت شما را به سمت یک زندگی سالم و پر از آرامش سوق دهد، محروم نکنید.

نویسنده: دکتر پرویز علی وردی (روانپزشک)

-تلفن وقت دهی ۸۸۵۵۶۹۴۶( از مشاوره یا پاسخ از طریق تلفن معذوریم)

 

-وبسایت: www.parvizaliverdi.com

 

39 Comments

  1. با سلام
    دکتر جان من مشکل بی اشتهایی دارم البته بر خلاف بقیه ک ترس از چاقی دارن من استرس و وسواس فکری در رابطه با لاغری دارم ضمن اینکه وزن من خیلی پایینه و این بی اشتهایی شدید من رو افسرده کرده و انقدر برام فاجعه هست که حتی به زور هم نمیتونم بخورم بهم حالت تهوع دست میده .دیروز دکتر رفتم برام اس سیتالوپرام و اولانزاپین نوشتند و اما سوالاتی که دارم
    ۱٫ چرا بعد از مصرف این قرصها حس کردم بی اشتها تر شدم چقدر باید برای اثر مثبت دارو صبر کفن

    ۲٫آیا خوابالودگی شدید بر اثر مصرف این داروها از بین میرود آخه کل روز رو خواب بودم.

  2. سلام اقای دکتر عزیز
    من یک مشکل و نگرانی بزرگ برام پیش اومده ممنونمیشم راهنمایی کنید
    مدت سه ماه هر روز سر درد میگیرم یک طرف هست و از سمت چشم و شقیقه تجاوز نمیکنه پلکم سنگین و افتاده میشد رفتم دکار دپاکین برام نوشتن.چشم پزشک هم رفتم با معاینه با دست گفتن کنی فشارش بالاست البته و سفت شده البته اون موقع تیرویدمکه کم کار هستم پر کارشده بود گفتن به چشم رسیده قطره دادن این ماه رفتم فشارش گرفتن با دستگاه نرمال بودو باهمون دستگاه معمولی روی میزشون هستا فقط بااونا معاینه کردنگفتن سالمه و عصب چشم هم سالمه.اما بلفاریت دارم و قطره باکتی ماید نوشتن الان بیست روز لز خوردن دپاکین که متخصص مغزو اعصاب برام نوشتن میگدره بازم سر درد میگیرم و مشکل و نگرانی اینه که سه روزه پلکام حالت بدی پیدا کرده به خصوص سمت سردردم هم یه جور حس سنگین دارمهمپشتش خط خطی وچینه انگار درست باز نمیشه یه خط اضافه پشت چشمم میخورم که وقتی سرم رو صاف بگیرم و با چشم بالارو نگاه کنم درست میشه پلکم.انگار چربی پشتپلک و زیر ابروم کم شده که یه خط اضاف بر خط پلک زیر ابروم میخورم.نگرانم چرا چشمم اینجوری شد ربطی به سر درد داره؟؟؟؟؟؟؟
    چشم پزشک با اون معاینه ساده و متخصص مغز و اعصاب هم در چشمم نگاه کردن اگر مشکل حاد چشمی و تومورپشت چشم بود تشخیص میدادن؟؟؟؟؟
    از کجا بفهمم سر درد باعث ناراحتی چشممه یامشکل چشم دارم که به سر درد منجر شده؟؟؟
    اگر ام ار ای مغز بدم ناحیه چشم هم نشون میده و اگر مشکل چشم داشته باشم میفهمن یا ام ار ای جدا برای هر قسمت باید بدم؟؟؟؟؟
    این حالت پلکام خطرناکه؟؟؟
    ۳۲ساله.سی تی اسکن مغز دادم نرماله

    • ام ار ای میتونید بدید بله
      ولی چرا فکرهای منفی میکنی
      خب سردردهای میگرنی و یکنوع سردرد دیگه بنام کلاستر هم به چشم میزنه
      انشالا بزودی درمان میشید
      پزشکان مغز اعصاب برای برطرف کردن اینجور دردها از کورتون هم استفاده میکنند

    • باسلام وسپاس فراوان خیلی عالی
      ازاینکه وقت گرانبهایتان رامیگذارید وپاسخ بیماران رابادقت تمام وبامحبت میدهیدممنونیم
      انشاالله که خداوند طول عمرباعزت وبابرکت به شماعنایت بفرمایند.

  3. سلام
    من سر درد یک طرفه داشتم پزشکم دپاکین ۲۰۰ شبی یکی و پرانولل۲۰ برام تجویز کرد یک ماه خوردم سر دردام فقط شدتش کمی کم شد ولی قطع نشد.هر روز سر درد دارم در چشم و شقیقه.سی تی اسکن مغز دادم سالم بودم حالا گفتن باید ام ار ای بدم.
    اینکه باید دیگه ام ار ای بدم و سر دردام د این یک ماه دارو مصرف کردم خوب نشده یعنی من مشکلی در مغزم وجود داره؟؟؟؟؟؟؟
    یعنی احتمال چه بیماری مغزی هست که با ام ار ای معلوم بشه.ممکنه ام ار ای علی رغم خوب نشدن سر دردم در این یک ماه کهدارو مصرف کزدم نرمال باشه؟
    اینم اضاف کنم قبلا درماه مثلا پنج بار سر درد شدید داشتم الان شده هر روز خفیف و از نظر طول زمانی کوتاه تر.
    تشکر

    • نه چیزی نیست،ام ار ای فقط جهت اطمینان گرفته میشه معمولا هم سالمه
      بنظرم اگر یه داروی سه حلقه ای هم کنار دپاکین بهتون بدن ،سردرد به کل برطرف بشه

    • سلام اقای دکتر بنده یک جوان ۲۹ ساله هستم که ۱۵ساله وسواس فکری دارم و ۵سالم هست که دچاره اضطرابم،یک ساله اسنترا و والپرات سدیم و ریسپریدون مصرف میکنم و. تحت نظر پزشکم،الان شیش ماهه افزایش وزن ناگهانی اومده سراغم و دو ساعت پس از مصرف دپاکین و ریسپریدون خیلی بی حال وبی حوصله و ضعف جسمی پیدا میکنم به طوریکه همش میخوام ی جا بیوفتم،این حالت ها از چیست؟

      • بله متاسفانه عوارض قرصهاست.چاقتر هم میشید اگر اقدامات لازم رو انجام ندید
        ورزش
        متخصص تغذیه
        تعدیل و تعویض قرصها با نظر پزشک خودتون
        استفاده بیشتر از تکنیکهای روانشناسی بجای دوز بالای داروها

  4. آقای دکتر من چند هفته اس که خیلی سردرد میشم و تقریبا خیلی کم سرگیجه ام دارم،دکتر گوش رفتم گفتن که منیر دارم و یه دکتر گوش دیگه ام رفتم و گفتن که سینوس هام عفونت کرده و باعث سردرد میشه و یه دکتر داخلی هم رفتم گفتن که میگرن دارم و قرص دپاکین به من دادن الان حدودا ١٠ روزه که مصرف میکنم اما خیلی تغییری نکردم،و سردرد هام طوریه که شقیقه ها و پشت سرم درد میگیره،ایا این سردرد،جزو سردردهای میگرنی هست؟

  5. با سلام خدمت شما
    من چند هفته اس که خیلی سردرد میشم
    یعنی تقریبا هرروز سردرد دارم،دکتر تشخیص داد که میگرن دارم و برای من دپاکین تجویز کردن،آیا این قرص برای میگرن خوبه؟ و اینکه یک هفته اس مصرف میکنم خیلی تغییری نکردم

  6. سلام
    اول ابراز خوشحالیم رو اعلام میکنم که سایتی پیدا کردم که پزشکی وقت میزارن و راهنمایی میکنن.سلامت باشید و خسته نباشید.
    من حدود یازده ساله سر درد سمت راست سر دارم شقیقه و چشم تا پشت سر همیشه هم همون سمت راست بود.اوایل که شروع شد دقیقا روزش مشخص بود مثلا روزی که کلاس زبان داشتم و هر ترم با تغییر روز کلاسم روز سر دردم هم تغییر میکرد و بعد اتمام کلاس ها هم دیگه خودش تغییر کرد اما اغلب همون هفته ای یک بار بود.و بعد مهمونی و شلوغی و آفتاب و… هم سر درد میگرفتم.این چند سال اخیر شدت دردش کمتر شد و فاصلش زیاد تر تا این دو سه ماه اخیر که تقریبا هر روز سر درد داشتم و برخلاف قبلا ها که از عصر شروع میشد این چند ماه اخیر حتی صبح که از خواب پا میشدم سرم درد میکرد یا یکی دو ساعت بعد بیدار شدن سر دردم شروع میشد بیشتر حول و حوش چشم و شقیقم بود مثل مور مور شدن همین دو ماه هم تیرویدم که کم کار بود و با دارو مشکلی نداشتم پرکارشده بود و نفهمیده بودم و گقتم شاید تاثیر اختلال تیروید باعث هر روز شدن سر دردم شده اما بازم خوب نشدم .سی تی اسکن مغز و اعصاب دادم خدلروشکر نرمال بود و پزشک برام دپاکین شبی یک عدد موقع خواب و پرانولل۲۰ روزی دو عدد نوشته الان ۱۶ روزه خوردم ولی بازم سر دردام قطع قطع نشده به نظرم شدتش کم شده مثلا در طول روز یکی دو بار حس میکنم دوباره شقیقم ضربان دار میشه و پلکم مثل سابق سنگین و نیمه افتاده ولی خب مثلا نیم ساعت بعد خوب میشه دوباره چند ساعت بعد ممکنه پیش بیاد بخصوص بعد از مطالعه و کار با گوشی.
    سوالای که ذهنم درگیر کرده ایا با خوردن۱۶ روز دپاکین باید سر دردام به کل قطع میشده؟؟؟
    من کمبود وزن دارم میتونم امیدوار باشم دپاکین باعث جبران بخش کوچیکی از کنبود وزنم بشه و این سر دردا حداقل سبب خیری برام بشه؟؟؟؟
    ام ار ای لازم هست اگر بعد از یک ماه مصرف دپاکبن سر دردها کامل قطع نشد؟؟؟؟؟
    عذرخواهی میکنم خیلی خیلی طولانی شد
    ممنون میشم یه دنیا اگر ابهاماتم رو حل کنید و سوالاتم رو جواب بدید.
    سپاسگزارم

  7. سلام
    اول ابراز خوشحالیم رو اعلام میکنم که سایتی پیدا کردم که پزشکی وقت میزارن و راهنمایی میکنن.سلامت باشید و خسته نباشید.
    من حدود یازده ساله سر درد سمت راست سر دارم شقیقه و چشم تا پشت سر همیشه هم همون سمت راست بود.اوایل که شروع شد دقیقا روزش مشخص بود مثلا روزی که کلاس زبان داشتم و هر ترم با تغییر روز کلاسم روز سر دردم هم تغییر میکرد و بعد اتمام کلاس ها هم دیگه خودش تغییر کرد اما اغلب همون هفته ای یک بار بود.و بعد مهمونی و شلوغی و آفتاب و… هم سر درد میگرفتم.این چند سال اخیر شدت دردش کمتر شد و فاصلش زیاد تر تا این دو سه ماه اخیر که تقریبا هر روز سر درد داشتم و برخلاف قبلا ها که از عصر شروع میشد این چند ماه اخیر حتی صبح که از خواب پا میشدم سرم درد میکرد یا یکی دو ساعت بعد بیدار شدن سر دردم شروع میشد بیشتر حول و حوش چشم و شقیقم بود مثل مور مور شدن همین دو ماه هم تیرویدم که کم کار بود و با دارو مشکلی نداشتم پرکارشده بود و نفهمیده بودم و گقتم شاید تاثیر اختلال تیروید باعث هر روز شدن سر دردم شده اما بازم خوب نشدم .سی تی اسکن مغز و اعصاب دادم خدلروشکر نرمال بود و پزشک برام دپاکین شبی یک عدد موقع خواب و پرانولل۲۰ روزی دو عدد نوشته الان ۱۶ روزه خوردم ولی بازم سر دردام قطع قطع نشده به نظرم شدتش کم شده مثلا در طول روز یکی دو بار حس میکنم دوباره شقیقم ضربان دار میشه و پلکم مثل سابق سنگین و نیمه افتاده ولی خب مثلا نیم ساعت بعد خوب میشه دوباره چند ساعت بعد ممکنه پیش بیاد بخصوص بعد از مطالعه و کار با گوشی.
    سوالای که ذهنم درگیر کرده ایا با خوردن۱۶ روز دپاکین باید سر دردام به کل قطع میشده؟؟؟
    من کمبود وزن دارم میتونم امیدوار باشم دپاکین باعث جبران بخش کوچیکی از کنبود وزنم بشه و این سر دردا حداقل سبب خیری برام بشه؟؟؟؟
    ام ار ای لازم هست اگر بعد از یک ماه مصرف دپاکبن سر دردها کامل قطع نشد؟؟؟؟؟
    عذرخواهی میکنم خیلی خیلی طولانی شد
    ممنون میشم یه دنیا اگر ابهاماتم رو حل کنید و سوالاتم رو جواب بدید.
    سپاس

    • بله با کمی صبر و در صورت لزوم افزایش دوز توسط پزشکتون سردردها قطع میشه
      و خبر خوش اینکه حتما افزایش وزن خواهید داشت.خوشحال باشید
      ام ار ای اگر خوب نشدید انجام بدید

  8. سلام. اقای دکتر ینده. چند سال پیش برخی مشکلات بحث و جنجنالی با یکی از همسایه ها داشته ایم. از ان به بعد من همیشه هر فیلم یا صحبت یا هرچیز دیگه ای را ببینم که که به گونه ای ربط به دعوا یا بحث داشته باشه به صورت غیر ارادی و کاملا خودکار یک سری سناریو ساختگی دعوا … ان موضوع در ذهنم ایجاد می شه و استرس زیادی می گیرم عین استرس واقعی چند دقیقه این طوریم و اعصابم خورد می شه.
    هیچ علاقه ای هم به ادامه زندگی و مواجهه با چالش ها ندارم به مرگ راضی هستم. این چه نوع بیماری می تواند باشد. لطفا راهنمایی ام فرمایید. با تشکر

    • شما اختلال استرس پس از سانحه یا PTSD دارید …باید مراجعه کنید و درمان بشید
      حیفه اول جوانی…حیفه…خودتو ننداز

  9. اقای دکتر کاشکی جواب منم بدید 🙁
    من دوباره میگم
    .
    .
    من دختری ۱۸ ساله هستم ک در ۱۴ سالگی ۳ بار و یا بیشتر دچار بیهوشی و قفل شدن دست ها و کمی بدن شدم دیگ اتفاق رخ نداد تا ۱۸ سالگی. البته ناگفته نماند بینش یسری وقتا حالم تو لحظه بد میشد سرم گیج میرفت و سبک میشد و انگار باید ی لحظه دراز میکشیدم و دقیقه های کمی از هوش میرفتم ولی بلافاصله خوب میشد. توی ۱۸ سالگی دچار بیهوشی و لرزش بدنم شدم ک میگفتند تشنج هستش در صورتی که الگوی نوار مغزی من سالمه و ام ار ای و ازمایش خون طبیعی دارم
    دکتر برام قرص کاربارام۲۰۰ تجویز کرده

    ایا بنده صرع دارم ؟ و اگر دارم چ نوعی هستش ؟ خود دکتر چیزی رو اصلا توضیح نداد سنی هیچوقت توضیح نمیده فقط گوش میده و دارو میده
    و بنده ورزشکارحرفه ای هستم

    • خب از راه دور تشخیص اینکه واقعا صرعه یا نه مشکله
      ماموارد زیادی داریم که تشنج در غیاب هر نوع اشکالی در نوار مغزی رخ میده
      ولی بنظر میاد شما ممکنه دچار هر دو نوع اختلال باشید
      یعنی هم یک نوع صرع خفیف باشید و هم اینکه وقتی دچار تنش و تعارض روحی روانی میشید هم یک حالت شبه تشنجی براتون رخ میده که در واقع خود صرع اصلی نیست
      بهر حال درمان پزشکتون ایرادی نداره
      اما بنظر من شما نیاز به یک روانشناس خوب هم دارید که به کمک او به ارامش درونی برسید و از شر تنشهای درونی راحت بشید

  10. سلام اقای دکتر خواهرم ۱۴سالشه حدود۸ماهی میشه ک دچار بیماری تشنج شده یعنی اولین بار صبح بیهوش شده بود و بدنشم خیلی شل بود بیهوشیش بنظرم چند دقیقه بود وقتیم ک بهوش اومد رنگ صورتش پریده بود چون وضع مالی خوبی نداریم پدرم نتونسه بود ببره دکتر و فک کرده بودن ک قند خونش افتاده اخه خوابش اصلا منظم نیس استرس بیخودیم زیاد داره سری دومم باز صبح یه کوچولو سرش گیج رفت و تعادلشو از دست داد و زود حالش خوب شد و بازم رنگش پریده بود سری سوم خونه مامان بزرگم تشنج کرده بود ک اینسری بر خلاف سری های قبل وقتی بیهوش شده بود دستاش هم تکون میداد وقتی رسوندیمش دکتر گفتن تشنج کرده و۱هفته بستری بود و اون لحظه ک تشنج کرده بود همه ی اتفاقا یادش بود حتی گریه کردن ما و نحوه زمین خوردن خودش..دکتر براش دپاکین ۵۰۰و کلسیم تجویز کرده بعد از۳ماه جدیدن بردیمش پیش یه دکتر جدید این دکتر هیچ ازمایشیم نگرفتن ازش فقط نوار مغز ۳ماه پیششو دید و گف باید دوز دپاکین بیشتر بشه یعنی۱۰۰۰
    ۱صبح و ۱شب +کلسیم خواهرم مییگ وقتی دپاکین رو مصرف میکنه خیلی اعصبانی میشه..بعد دکترش گف ۶تا۷سال شاید هم بیشتر طول میکشه ک خوب شه میخوام بدونم اگ دوز دپاکین اضافه شه ک ضرری برای خواهرم نداره؟واقعا ۶تا۷سال طول میکشه؟خیلی کم هم لرزش دست پیدا کرده. بنظرتون نوع تشنج خواهرم چیه؟
    ممنون بخاطر جواب گویی تون ببخشید زیاد شد

    • خب از نوع اصلی صرع یعنی تونیک کلونیک هستش
      و بله باید تا چندین سال بدون توقف قرص بخوره
      لرزش مال دپاکینه و چندان مهم نیست
      باید این بیماری رو بپذیرید و صبور باشید و با بیماری ایشون کنار بیایید…انکار فایده ای نداره…فقط باید بیشتر مطالعه کنید که چطوری کنار شخصی که این بیماری رو داره زندگی کنید و آرامش اعصاب خودتون و ایشون بهم نریزه

      • سلام دکتر ببخشید برادرم یک شب که زلزله اومد حدود چند ثانیه افتاد زمین بعد که بیدار شد چیزی به یاد نداشت بردیم دکتر نوار مغزی گرفت دکتر گفت چیزی نیست ولی دپاکین نوشت گفت ۴ ماه استفاده بکنه
        الان به نظرتون چی بوده؟ صرع که نیست؟
        و اینکه الان اون قرص هارو بذاره کنار مشکلی ایجاد نمیشه؟

  11. با سلام و عرض خسته نباشید
    خواهر اینجانب حدود ۳ سال است به دلیل مشکلات اعصاب داروی دپاکین ۵۰۰ مصرف می کند ولی الان دجار لرزش دست شده است جناب اقای دکتر چه دستوری در این مواقع برای مصرف دارو دارید

    • بله دپاکین لرزش میده ،پزشکتون اگر صلاح بدونند یه بتابلاکر یا کلسیم بلاکر میتونن براتون اضافه کنند

  12. سلام
    خسته نباشید
    من چند سال قرص دپاکین ۵۰۰ مصر میکنم و چاق شدم و.. و میگرن دارم وخیلی زود عصبی میشوم و سردرد های ناگهانی و بعضی اوقات چیزی یادم نمییاد از کاری که قبلا کردم

    میخواستم ببینم به غیر از این قرص چیز دیگه هست عملی چیزی

  13. سلام خسته نباشید من پیش دکتر متخصص رفتم برای سردردهای میگرینی که داشتم دکتر بهم قرص دپاکین ٢٠٠ داد بعد یکماه از مصرف قرص دچار تپش قلب و درد قلب شدم پیش دکتر داخلی رفتم و گفت باید همزمان قرص پروپرانول ١٠ مصرف کنی و قرص نورتریپتیلین ١٠
    الان میخوام از دست این قرص ها راحت بشم و بخاطر عوارضش قطع کنم
    توی اینترنت خوندم که قطع ناگهانی اونها خطرناکه ممکنه یه راه حل برای قطع این داروها مخصوصا دپاکین بهم بدید چون میخوام برای بارداری اقدام کنم با تشکر

      • سلام اقای دکتر به خاطر اضطراب و افسردگی و وسواس فکری فلوکستین چهل صبحها و. دپاکین ۵۰۰ نصف صبح و نصف شب و میرتازاپین برای خواب برام تجویز شد.
        فلوکستین به تنهایی تا یک ماه میخوردم ولی جوابی نگرفتم و. اون دو دارو اضافه شد خواستم بپرسم الان حدود ده روز دپاکین و. میرتازاپین میخورم هفته اول عالی بودم ولی افکار وسواسی و خودکشی دارم هنوز به دکترم گفتم گفت زمان میبره اینها وسواس فکریه سوالم اینکه این افکار که به خاطر. مصرف دپاکین نیست دکتر؟ اخه شنیده بودم مصرف دپاکین تشدید میکنه افکارو

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*